6 Oefeningen voor Slankere Armen

1 3189

Wil je graag slankere armen? Bijvoorbeeld vanwege bovenarmen die te slap zijn of er zit te veel vet op die plaats. Vaak heeft het te maken met een gebrek aan training. Daarom volgen hieronder een aantal oefeningen, waardoor je slankere armen krijgt en vooral de bovenarmen weer strakker en mooier worden. Als je regelmatig oefeningen doet, worden je armen slanker en je kunt ze dan ook altijd mooi in vorm houden. Tevens dagelijks wandelen of joggen zorgt ervoor dat het vet over je hele lichaam verbrandt, dit geeft nog meer effect dan alleen plaatselijke oefeningen.

Slankere armenOmgekeerde push ups

Doe dit 8 keer per set. Ga zitten, strek de benen voor je lichaam. De handen zet je achter je lichaam, breder dan schouderbreedte, de vingers wijzen naar voren. Kantel je bekken en houdt de rug vlak, de borst naar voren, de sleutelbeenderen wijd, houdt de schouderbladen laag en de nek lang. Til gedurende het uitademen benen en billen van de grond. Het lichaam is dan in één lijn vanaf de kruin naar de hielen. Haal al je kracht uit je buikspieren en houd je lijf stil. Daarna uitademen en strek je armen. Blijf je rug recht houden en laat je billen niet zakken.

Stretch en draai

Doe dit 8 keer per set. Ga in de kleermakerszit zitten. Houdt de rug recht, schouderbladen laag en de sleutelbeenderen wijd. Zorg dat afstand tussen de kruin en het stuitje zo lang mogelijk is. Span je buikspieren aan. Houdt de armen zijwaarts op schouderhoogte. Houdt de handpalmen omlaag en de binnenkant van de ellebogen naar voren. Draai vanuit de schouder de handpalmen naar voren en ook omhoog. Tot de binnenkant van de ellebogen omhoog wijzen.

Adem uit en reik met vingertoppen zo ver als kan zijwaarts. Daarna inademen en draai de handpalmen naar voren, omlaag en naar achteren, totdat de binnenkant van de ellebogen omlaag wijzen. Adem nu uit en strek uw arm en vingertoppen zover als mogelijk is zijwaarts.

Oefeningen met Gewichten

Speciale oefeningen met gewichten. In plaats van gewichten kun je ook twee waterflesjes met water of zand vullen en die gebruiken.

SlankearmenEerste oefening
Doe deze oefening tien maal.
Ga staan. Houdt de gewichten ter hoogte van je bovenbenen. Breng daarna je armen omhoog tot schouderhoogte, handpalmen naar beneden houden. Laat daarna de armen weer zakken.

Tweede oefening
Doe deze oefening tien maal.
Ga met de benen iets uit elkaar staan. Houdt de gewichten op schouderhoogte. Til vervolgens de gewichten boven je hoofd.

Derde oefening
Herhaal deze oefening tien maal.
Ga op de grond zitten met een rechte rug. Pak de gewichten met de palmen naar boven. Vouw daarna je armen naar je schouders.

Vierde oefening
Herhaal deze oefening tien maal.
Ga op je rug liggen op de grond. Spreid je armen op schouderhoogte. Til de gewichten op. Breng de gewichten naar elkaar toe, tot ze elkaar bijna kunnen raken. Let op: je mag hierbij je armen iets buigen.

Ten slotte…

Door te trainen met gewichten ontwikkel je sterkere armspieren, maar ook sterkere borstspieren. Begin nooit met te zware gewichten te trainen. Door gewichten te gebruiken wordt het vet in spieren omgezet. Het resultaat? Indien je dagelijks traint en voldoende beweegt zul je in korte tijd je slankere armen waarnemen. Programma’s die hierbij uitstekend kunnen helpen zijn het Kettlebell Workout Programma of dit uitermate effectieve trainingsplan.

Deel dit op Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestBuffer this pageEmail this to someone

1 REACTIE

  1. Dank jullie wel voor de behulpzame tips! Over het algemeen ben ik niet dik maar mijn bovenarmen waren een beetje te “vol”. De laatste twee maanden heb ik elke dag een paar van de oefeningen met mijn armen gedaan. Nu zijn ze echt slanker en strakker geworden. Deze zomer ga ik zeker mouwloze jurken dragen!

Laat een reactie achter