Oefeningen om Af Te Vallen

0 1810

Afvallen, wat een strijd kan dat zijn. Het is niet altijd even makkelijk om gemotiveerd te blijven. Daarom is het goed om voor jezelf doelen te stellen die haalbaar zijn. Stel bij aanvang niet te hoge eisen aan jezelf. Letten op je voeding  is uiteraard erg belangrijk, maar ook lichamelijke beweging is nodig. Daarom is het van belang om aan de gang te gaan met oefeningen voor sneller en effectiever gewichtsverlies.

Het belang van afvallenrun

In het geval van overgewicht, zijn er naast de ongemakken waar je zeker last van zult hebben, ook een aantal medische risico’s. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een verhoogde kans op hart- en vaatziekten, maar er is ook aanzienlijk meer risico met betrekking tot kanker. Verder heb je kans om last te krijgen van een te hoge bloeddruk en een te hoog cholesterolgehalte. Tenslotte loop je ook kans op permanente aandoening, zoals diabetes, waarvoor dan ook weer complexere, aangepaste diëten nodig zijn.

Het belang van goede voeding

Afvallen kan vaak worden gezien als minder eten, minder calorieën. Maar zoals ook in andere artikelen op Leuk Afvallen gesteld wordt: niet alle voedingsstoffen zijn slecht, en sommigen zijn zelfs essentieel om binnen te krijgen.

Wat moet je absoluut binnenkrijgen tijdens het afvallen? Een aantal onmisbare zaken op een rij:

  • Gezonde vetten, vetten zijn een onmisbaar onderdeel van een dieet, ze beschermen onze organen namelijk en zorgen er daarnaast voor dat vetoplosbare vitaminen worden opgenomen. Verder zorgen ze voor energie.
  • Ontbijt, het is belangrijk om tijdens het afvallen te blijven ontbijten. Ontbijt zorgt namelijk simpelweg voor energie. Maar dat is niet de enige reden. Uit onderzoek blijkt, dat, wanneer je het ontbijten zou nalaten, je dikker zou worden, omdat je later op de dag dan zin krijgt in vet eten. Alle gemiste calorieën van de ochtend komen er dan op die manier aan het einde van de dag alsnog bij. Een andere reden, dat het schadelijk is om het ontbijt over te slaan, is het volgende. Doordat je je ontbijt overslaat, laat je je lichaam als het ware geloven dat er een ‘hongerperiode’ aan komt. Je lichaam gaat dan alle nog aanwezige voedingsstoffen omzetten in vet, ter zelfbescherming. Dat heeft weer als gevolg dat je nog meer honger krijgt en dat die voedingsstoffen ook weer omgezet worden in vet.
  • Water, voldoende water drinken is één van de belangrijkste dingen bij het afvallen. Een menselijk lichaam bestaat uit bijna 3/4 uit water. Niet verwonderlijk dus, dat je lichaam water verbruikt bij alle activiteiten. Het is aan te bevelen, om een half uurtje voor je maaltijd een groot glas water te nemen. Dit neemt de honger grotendeels weg, en dat voorkomt dat je meer eet dan dat je eigenlijk nodig hebt.

De top 5 fitness oefeningen voor afvallen om thuis te doenYoung beautiful woman during fitness time and exercising

  • Squats, deze oefeningen zorgen voor het verbranden van vet rond je benen en billen en ze versterken de spieren.
  • Sit-Ups, voor het trainen van je buikspieren zonder apparaat te gebruiken, zijn dit verreweg de beste oefeningen. Ze zijn speciaal gericht op de spiergroepen rond de buik. Tijdens het trainen wordt buikvet verbrand en worden de buikspieren verstevigd.
  • Hardlopen, voor het buiten rennen zijn diverse programma’s te downloaden die je via je MP3-speler kunt beluisteren en waarin je gecoacht wordt. Denk bijvoorbeeld aan Start to Run met Evy. Mocht het buiten lopen door weersomstandigheden niet lukken, dan kun je ook altijd gebruik maken van een loopband.
  • Leg Lifts, dit is een uitstekende oefening voor het trainen van je lage buikspieren en je benen.
  • Push-Ups, bij push-ups worden heel veel verschillende spiergroepen gebruikt. Uiteraard je armspieren, maar daarnaast ook spieren in onder andere je borst, rug, benen, bekken en heupen. De spier in je buik die het meest wordt versterkt is de rechte of meerbuikige spier. De startpositie van waaruit je de oefening moet doen is zelfs al versterkend, omdat je jezelf met gestrekte benen en armen overeind moet houden. Zie onder een video voor de perfecte push up.

Kortom, twee dingen zijn erg belangrijk bij het diëten. Zorg dat je de juiste voeding binnenkrijgt en gebruik daarnaast goede oefeningen voor afvallen. Als je hier consequent op let, zul je zeker een mooi resultaat bereiken. Voor sommige mensen is het nodig om een stok achter de deur te hebben, maak dan een schema of kies er voor om een afspraak te maken met een diëtist, die je kan coachen.

Tip! Om nog makkelijker thuis je oefeningen te doen, kun je gebruik maken van deze praktische en goedkope Fitness Set. Erg handig!

Deel dit op Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestBuffer this pageEmail this to someone

NOG GEEN REACTIES

Laat een reactie achter