De Belangrijkste Vitaminen voor Afvallen

1 3553

Wanneer je op een gezonde manier wilt afvallen, zijn vitamines van onschatbare waarde. Je lichaam heeft bepaalde voedingstoffen nodig om optimaal te kunnen functioneren, en omdat deze niet zelf geproduceerd kunnen worden, is het aan jou om deze op natuurlijke wijze in te nemen.

Vitaminen2Gezond afvallen met Vitamines

Met de juiste voeding is het mogelijk om je dagelijkse dosis van natuurlijke vitaminen binnen te krijgen. Het is hierbij uiteraard belangrijk om zo gezond mogelijk te eten, en om de voedingsmiddelen te kiezen die rijk zijn aan essentiële mineralen. Daarna laat je simpelweg je lichaam het werk doen, en je zult geleidelijk aan afvallen. Maar, welke vitaminen zijn nou het beste om mee af te vallen? Dat wordt hieronder uitgelegd.

B2 en B5

B2 is een krachtige stof die ervoor zorgt dat je schildklier goed blijft werken. Dit is van groot belang als je wilt afvallen, omdat de schildklier de stofwisseling reguleert. Ook de stof B5 is onmisbaar voor gewichtsverlies, omdat deze helpt bij het verbranden van vet. Goede bronnen van B2 en B5 zijn, onder andere, bladgroenten, bonen amandelen en tarwekiem.

B3 en B6

Zowel B3 als B6 zorgen voor een goede schildklierfunctie. Tevens wordt je bloedsuikerspiegel door B3 stabiel gehouden. Hoewel dit geen directe invloed op gewichtsverlies heeft, zorgt het er wel voor dat je hongergevoel grotendeels onderdrukt wordt, waardoor je minder zin zult hebben om te eten. Een te lage bloedsuikerspiegel kan er ook voor zorgen dat je je depressief en chagrijnig voelt. Om je B3 en B6 niveaus op peil te houden, kun je, onder andere, bruine rijst, bananen, avocado’s, zalm, kip, kaas en eieren aan je dieet toevoegen.

Vitamine C

Vitaminen3Als je je cholesterol wilt verlagen, dan is het verstandig om je lichaam meer van deze stof te voorzien. Het zet ook glucose om in energie. Als je aan het einde van de dag vaak al uitgeput en futloos bent, is het aan te raden om deze stof in te nemen. De beste en meest bekende bron zijn citrusvruchten. Pers een vers glas sinaasappelsap in de ochtend en in de middag, en je zult de rest van de dag genoeg energie hebben. Dan kun je bijvoorbeeld na het werk nog even naar de sportschool. Tevens versterk je hiermee je immuunsysteem tegen virussen en bacteriën.

Calcium

Deze stof wordt steeds vaker gebruikt in de populaire diëten. Sommige diëten zijn tegenwoordig zelfs volledig gericht op deze stof. Als je op een gezonde manier wilt afvallen, dan is calcium onmisbaar. Je kunt het vinden in verscheidene zuivelproducten maar een nog betere bron zijn broccoli, bonen en peulvruchten. Daarnaast is mineraalwater ook een uitstekende bron van calcium, en daarmee ben je ook meteen voorzien van je dagelijkse behoefte aan water.

Vitamine D

Deze stof krijg je door blootstelling aan zonlicht. Het klinkt misschien gek, maar een dagelijkse dosis zonlicht is niet alleen goed voor je gezondheid, het heeft ook een direct effect op gewichtsverlies. Het is namelijk aangetoond dat zonlicht helpt bij het verbranden van overtollige calorieën. Zonlicht is vooral goed in de ochtend, wanneer de zon nog niet op zijn heetst is. In combinatie met de juiste voeding, zal je sneller afvallen en er gezonder uit gaan zien.

Wanneer je dus op een gezonde manier af wilt vallen, moet je je lichaam voorzien van de juiste voedingstoffen en mineralen. Dit zorgt niet alleen voor gewichtsverlies, maar ook voor meer energie en een gezondere uitstraling. Let dus goed op wat je eet, en binnen de kortste keren zie je eruit zoals je je voelt: fantastisch!

Tip! Wil je vitamines bestellen, dan is het online vaak goedkoper!

Deel dit op Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestBuffer this pageEmail this to someone

1 REACTIE

  1. Ik heb gemerkt dat vitamine D of zonlicht zo ontzettend belangrijk is. Een dag binnen en ik voel me een stuk slechter. Eventje een half uurtje in de zon in ik ben helemaal weer opgeknapt en vrolijk.

Laat een reactie achter