Met een Suikervrij Dieet Afvallen

2 4964

De meeste mensen eten te veel suiker wat niet alleen je bloedsuikerspiegel, maar ook je gewicht kan destabiliseren. Daarbij loop je risico op het ontwikkelen van diabetes, hart- en vaartziekten of een beroerte. Suiker wordt aan bijna alle verwerkte voedingsmiddelen toegevoegd, inclusief ontbijtgranen, muesli-repen, sauzen, brood, toetjes en vele drankjes. Om je suikerpeil stabiel te houden en zo ook gewicht te verliezen moet je zoveel mogelijk suikers vermijden. Hoe meer suiker je kunt voorkomen door je dieet, hoe meer gewicht je kan verliezen. Met een suikervrij dieet afvallen, fitter worden, slanker, er jonger uit gaan zien, het begint allemaal met zoveel mogelijk suikers te bannen uit je dagelijks leven.

Suiker en “lege calorieën”

suiker2Suiker levert vier calorieën per gram, net zoals zetmeel en eiwit. Specifiek voor suiker is dat het in heel veel voedingsmiddelen wordt aangetroffen en een goed bron is voor zogenaamde “lege calorieën”. Lege calorieën zijn echter helemaal niet leeg want ze leveren heel veel calorieën zonder dat je lichaam die nodig heeft. Een dieet dat rijk is aan lege calorieën doet je lichaam alleen maar snakken naar meer voedsel om zo aan de voedingsstoffen te komen die het echt nodig heeft wat leidt tot teveel eten en uiteindelijk een gewichtstoename. Met deze voorkennis wordt het duidelijk dat afvallen dankzij een suikervrij dieet en kwijtraken van lichaamsvet perfect samen gaan.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze gratis test en ontdek je “Afslank IQ”.

Suikervrij dieet en gewichtsverlies

Het gewicht dat je kunt verliezen door het verminderen van suiker in je voeding hangt af van de hoeveelheid suikers die je momenteel gebruikt. Als je gewoon bent om zes cola’s per dag te drinken en in de plaats daarvan water gaat drinken zal je direct al een paar kilo’s lichter worden na enkele weken. Een suikervrij dieet zal ook je algemene calorie-inname verminderen. Het is bewezen dat, wanneer, wanneer je drie kopjes koffie per dag drinkt en aan elk kopje telkens een klontje suiker toevoegt, je bij het weglaten van de suiker ongeveer 150 gram per week kan verliezen of 7.5 kg per jaar. Als je de gewoonte om vier suikerrijke koekjes per dag te eten elimineert zal je dat 225 gram gewichtsverlies per week opleven, omgerekend 25 kg per jaar. Dit is natuurlijk een utopisch beeld omdat iedereen die wil afvallen door een suikervrij dieet wel eens een terugval zal hebben naar zijn slechte gewoontjes. Eén dagje per week zondigen mag, maar probeer het toch zoveel mogelijk te vermijden.

Veelgemaakte fouten

Om je te helpen om met een suikervrij dieet en afvallen moeten we je zeker ook wijzen op de meest gemaakte fouten tijdens een suikervrij dieet. Een van de meest voorkomende fouten is het vervangen van de calorieën uit suiker door andere voedingsmiddelen zoals krakeling, popcorn, vruchtensappen. Hoewel deze voedingsmiddelen mogelijk geen suiker bevatten, zijn ze nog steeds rijk aan calorieën en voorkomen dat je zult afvallen door een suikervrij dieet.

Een andere veel voorkomende fout is het gebruik van voedingsmiddelen waarop vermeld staat dat ze bijvoorbeeld 50 of 60 % minder suiker bevatten. Hoewel ze minder suiker bevatten in vergelijking met de gewone versie bevatten ze nog steeds “lege calorieën” die de drang naar het gebruiken van overbodige voeding in stand houden. En manier is om dit te voorkomen is het eten van gegarandeerde suikerloze producten; een groot aanbod hiervan vind je bijvoorbeeld bij het Superfood Centre.

Combinatie suiker en witte bloem

Voedingsdeskundigen hebben al jaren geleden ontdekt dat koolhydraten voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor een toename van het gewicht. Pasta, wit brood koekjes enz. zijn rijk aan koolhydraten. Koolhydraten worden in het lichaam omgezet in suikers. Houd er dus rekening mee dat je, wanneer je alle suikers gaat vervangen door brood, pizza’s gemaakt met witte bloem, koekjes en muffins, je zeker geen gewicht zal verliezen. Integendeel, je gewicht zal toenemen. Daaruit kunnen we stellen dat het beperken van pasta’s en pizza’s samengaan met een suikervrij dieet voor gewichtsverlies. Kijk voor meer informatie ook bij de koolhydraatarme diëten.

Levensmiddelen gemaakt met volkorenbloem bevatten iets meer voedingsstoffen en vezels dan geraffineerde bloem maar volkoren ontbijtgranen, of volkoren pasta bevatten evenveel calorieën als de geraffineerde versie. Als je toch eens een pasta eet, beperk dan zeker de portie. Wanneer je naast overgewicht ook een licht vorm van diabetes ontwikkelt zal het weglaten van suiker en geraffineerde bloem al snel leiden tot een stabilisatie van je bloedsuiker.

chocoladeNog enkele praktische tips

Afvallen met een suikervrij dieet zal alleen lukken als je jouw keuken zoveel mogelijk vrij maakt van voedsel met suikers en witte bloem, zoals pasta, koekjes, taarten, pizza’s. Lees de ingrediënten op de etiketten zodat je ook zo weinig mogelijk verborgen suikers, onder de namen glucose, fructose, sucrose binnen haalt. Als je toch behoefte hebt aan eten, grijp dan naar verse groente, noten en – verrassend misschien – ook extra donkere chocolade ( cacaogehalte 70%) omdat die niet alleen weinig suiker bevat, maar ook de stofwisseling bevordert.

Probeer ook voedingsmiddelen en dranken die zijn gemaakt met suiker vervangende stoffen zoals aspartaam, sucrose, stevia of sacharine. Er zijn veel producten op de markt met deze suiker vervangende stoffen. De suiker in je koffie of thee, kan je perfect vervangen door één van deze producten, tijdens je suikervrij dieet afvallen. Luister zeker naar de signalen van je lichaam en eet voldoende, zodat dat je geen zwaktegevoel gaat krijgen.

Tip! Mocht je een suikervrij dieet willen proberen, dan is de cursus 20 Dagen Suikervrij een enorme hulp. Je leert bij deze cursus af te vallen zonder suiker – en je krijgt daarbij ook nog meer energie! Tevens ontvang je bij de cursus als cadeau 3 boeken met veel goede recepten en toegang tot het online platform.

Verbrand snel overtollig buikvet met simpel te maken afslank recepten

Oscar Helm heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld waarmee je lekker kunt blijven eten maar toch afslankt.

Het beste is nog dat zijn methode makkelijk vol te houden is, geen hongergevoelens geeft en werkt zonder het jojo-effect.

In zijn boek krijg je simpele en effectieve afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer.

Klik op de link en ontdek het direct:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

2 REACTIES

  1. Fijn artikel! Ik ben eigenlijk een suiker liefhebber. Vroeger dronk ik altijd thee en koffie met suiker, at ik boterhammen met hagelslag,enzovoort. Nu probeer ik zo weinig mogelijk suiker in te nemen, maar dat is soms echt heel moeilijk. Ik probeer het wel te vervangen met fruit enzo, dat werkt vaak best goed.

Laat een reactie achter